INDIREKTNI UTICAJ COVID19 INFEKCIJE NA DECU I ADOLESCENTE

Autori

  • Vera Simić Medicinska škola”Beograd” Beograd, Udruženje zdravstvenih profesionalaca Srbije
  • Ivanka Adžić Klinički centar Srbije, UKCS Centar za NIR, Udruženje zdravstvenih profesionalaca Srbije

Ključne reči:

pandemija, deca, adolescenti

Apstrakt

Pandemija COVID-19 i mere za njeno suzbijanje imali su značajan indirektan uticaj na decu širom sveta. Preventivne mere, kao što je zatvaranje škola, korišćenje platformi za učenje na daljinu bilo je  omogućeno, ali time je onemogućen normalan život i funkcionisanje dece školskog uzrasta. Direktni i indirektni psihološki i socijalni efekti pandemije održavaju se na mentalno zdravlje dece i adolescenata sada, ali  će se uticaj pokazati i u budućnosti. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je procena prilagođenosti dece aktuelnoj kriznoj situaciji. Prevenciju rizičnih ponašanja i podsticanje pozitivnog razvoja učenika u školskom okruženju, potrebno je da zajednički sprovode nastavnici, roditelji/staratelji, zdravstveni radnici.

Reference

Omar Irfan, Kun Tang, Maya Arii, Zulfiqar A Bhutta. Zajednički izveštaj Međunarodne pedijatrijske asocijacije i UNICEF-a o infekciji COVID-19. Epidemiologija, klinički spektar i uticaj infekcije COVID-19 na zdravlje dece, adolescenata i trudnica, 2020 godina

Roberto Grujičić, Jasmina Bogdanović, Sanja Stupar, Jovana Maslak, Milica Pejović Milovančević. COVID-19 Pandemija – uticaj na decu i mlade. Psihijat.dan./2020/52/1-2/99-111/ 99, Opšti rad UDK: 616.98:578.834]:316.613.4 316.613:616.89-008.441

Saša Stepanović. Uticaj pandemije virusa korona na obrazovanje. Nastava i vaspitanje, 2020, 69(2), 183-196 ISSN 0547-3330, UDK 37.014.5(100) “2019/2020“ Originalni naučni rad, 616.98:578.834(100) “2019/2020“ https://doi.org/10.5937/nasvas2002183S

Branislava Popović-Ćitić, Lidija Bukvić Branković, Marina Kovačević-Lepojević, Ana Paraušić, Marija Stojanović: Istraživački izveštaj potrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije COVID-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika, CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine

Slobodanka Mrvaljević. Uticaj KOVIDA-19 na svakodnevno ponašanje učenika mlađeg uzrasta: fizička aktivnost, sedentarno ponašanje i spavanje. Pregledni naučni rad Vaspitanje i obrazovanje XLVI, 3, 2021 UDK 37.011.3-052:177.7

https://www.bbc.co.uk/programmes/p09rfwnc?at_custom3=BBC%20World%20Service&at_m

https://koms.rs/wp-content/uploads/2020/12/Zivot-mladih-u-Srbiji-uticaj-kovid-19-pandemije.pdf

Salima Meherali, Neelam Punjani, Samantha Louie-Poon, Komal Abdul Rahim, Jai K Das, Rehana A Salam, Zohra S Lassi. Mental Health of Children and Adolescents Amidst COVID-19 and Past Pandemics: A Rapid Systematic Review, Int J Environ Res Public Health, 2021 Mar 26;18(7):3432. doi: 10.3390/ijerph18073432.

Shweta Singh, Deblina Roy, Krittika Sinha, Sheeba Parveen, Ginni Sharma, Gunjan Joshi. Impact of COVID-19 and lockdown on mental health of children and adolescents: A narrative review with recommendations Psychiatry Res, 2020 Nov;293:113429.doi: 10.1016/j.psychres.2020.113429. Epub 2020 Aug 24.

Sowmyashree Mayur Kaku, Suhas Chandran, N Roopa, Aakash Choudhary, Jayashree Ramesh, Suchita Somashekariah, Sowmya Kuduvalli, Vanitha S Rao, Ashok Mysore. Coping with autism during lockdown period of the COVID-19 pandemic: A cross-sectional survey, Indian J Psychiatry. Nov-Dec 2021;63(6):568-574. doi: 10.4103/indianjpsychiatry.indianjpsychiatry_344_21. Epub 2021 Dec 3.

Saša Stefanović, Tijana Karić. Biti dete za vreme pandemije COVID-19. Analiza istraživanja uticaja mera vanrednog stanja na decu tokom pandemije COVID-19 u Srbiji, Mreža organizacija za decu Srbije MODS, 2020. www.zadecu.org office@zadecu.org

##submission.downloads##

Objavljeno

03/29/2022

Broj časopisa

Sekcija

Review Articles